영어-무역·회화 등

11.That's what I wanna do. 저게 내가 하고 싶은 거야

최만섭 2022. 7. 31. 11:09

 

1. 근데.. 영화를 그런 식으로 생각해 본 적이 없어요

But, you know I just I didn't think of the movies that way

 

2. 처음으로 생각했어요

And for the first time, I thouht

 

3.   저게 누구죠? 누가 저 영화를 만들었지?

Who is that? you know,

Who made that movie?

 

4. 그리고 저게 내가 하고 싶은 거야 라고 생각했어요

And I thouhgt, That's what I wanna do.

 

* That's what I wanna 

그게 내가 하고 싶은 거야

 

1. 그것이 내가 튿고자 하는 것입니다.

That's what I wanna hear

 

2. 그것이 내가 사고 싶은 것입니다ㅣ

That's what I wanna buy

 

3. 그것이 내가 보고 싶은 것입니다.

That's what I wanna see

 

1. That's what I wanna do!

I'm going  to win a gold medal in Olympics

그게 내가 하고 싶은 거야! 나 올림픽 가서 금메달 딸 거야!

2. If that's what you wanna do

이게 니가 원하는 가라면

3. Find out what you wanna do!

네가 하고 싶은 것을 찾아야

4.That's what you wanna tell yourself. 

그게 너가 너 자신한테 말하고 싶은 것이겠지.

5.If that's what you wanna call him. 

만약 당신이 그를 그렇게 부르고 싶다면.