영어-무역·회화 등

9. I can handle that /제가 감당할 수 있어요

최만섭 2022. 7. 24. 09:35

 

1. 그래서, 이런 거죠

So, here is thing.

 

2. 만약 그게 10점이라면 , 이건 4정도 였어요

If that's a 10. That was like a four.

 

3.  그렇네요. 극복할 수 있는 정도네요. 그건 담당 할 수 있잖아요.

Yeah, you can get through it. you can handle that one

 

4. 제가 감당할 수 있어요

I can handle that .

 

* get through it

1. 어려움을 극복하다 2. 전화 연럭이 닿다3. 뭔가를 끝내다

 

1).우리 같이 그것을 극복해 나가요.

We'll get through it together

 

2). 당신은 그것을 극복해 나갈거예요

You're gonna get through that

 

3). 당신은 그것을 극복하기를 원하지요

You wanna get through this

 

*handle 

상황이나 문제를 해결/처리/감당한다는 표현

Can you do that? Can you handle it?

Yeap, I can handle that

내가 처리할 수 있어. 내가 감당할 수 있어. 내가 감당할 수 있어. 별거 아니야, 직장에서도 쓸 수 있겠죠

 

1. What are the best way to handle stress?

스트레스를 처리하는 가장 좋은 방법은?

2. I don't know if I can handle that

내가 그걸 처리할 수 있을지 모르겠어

3. I can handle this on my own.

내가 혼자 처리할 수 있어

4. I thouhgt he handled the situation very well

나는 구가 이 상황을 잘 처리할 것으로 생가했다

5. Who handle the marketing in you company

귀사의 판매는 누가 담당하고 있나요/