영어-무역·회화 등

2. I'm gonna be 20(twenty- 스무 살이 될 거예요

최만섭 2022. 6. 25. 14:01

1. 몇 살이죠?

How old are you?

 

2. 스무 살이 될 거예요

I'm gonna be 20(twenty)

 

3. 네

Yeah

 

스무 살도 안되다고요?

You're not even 20? 

 

5.  아직요

No, not yet

 

* 내가 뭐라고 했냐면 말이야 나는 18살이 되었어요

I was like, "I'm turning 18"

 

*gonna be-될 것이다

 

1. I'm really gonna be in trouble with my parents

나는 정말 우리 부모님과 문제가 생길 것 같아

 

2.  Are we all gonna ge dead?

우리 모두 죽을까요?

 

3. It's gonna be alright!

괜잖을 거야

 

4. Everythings gonna be okay.

모든 것이 괜찮아 질거야

 

5. It's gonna be depressed

우울해 질 것야.