영어-무역·회화 등

16. This is what I heard

최만섭 2022. 8. 15. 15:17

 

1. 근데 제가 튿기론 당신이 화장지를 훔친다는 데요

But I heard that you steal toilet paper

 

2. 이건 제가 들은 이야기 인데요

This is what I heard

 

3. 이건 제가 들었던 소문 같은 거예요. 만약에 당신이

호텔이나 그런 곳에 가면은 화장지를 훔쳐 온다고

This is like a rumor  that I've heard  this

from like/  if you go to a hotel or somethig / then

you steal toilet paper

 

What + S + V

S가 V하는 것

이런 식으로 쓸 수 있는 것 들입니다.

내가 들은 / 말한(saw) / 느낀( felt)/ 본 (said) 것

 

This is what I heard

This is what I saw

This is what I felt

This is waht I bought

This is what I need

 

 

1. Is Japan better to visit than China?.

중국보다 일본을 방문하는 게 더 나을까/

That's what I heard because it's cleaner

내가 들은 것인데, 헐씬 깨끗해서 그렇대

 

2. Should I tell my parents about what I saw?

내가 본 것을 부모님에게 말해야 할까?

 

3. I am regretting what I said to my busband last night.

어젯밤 내가 남편에게 했던 말을 후회하고 있어

 

4. This is what you come for

이것이 당신이 온 이유 입니다.